2013. június 12., szerda

Vera Násfa, Drótékszerek - Bemutatkoznak Az ÉkSzertartás Kedvencei 77.

Mindig is csodálattal töltött el, hogy egy egyszerű drótból milyen csodákat tudnak készíteni a kézművesek. Hihetetlen.:) Ezen a héten a Vera Násfa drótékszerek játsszák a főszerepet a blogon, beszélgetőtársunk Nagy Veronika.:) 

♥ Kedves Vera, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol? Mit takar a Vera Násfa, drótékszerek - wire jewelry megnevezés?

♥ A nevemet egy kedves néprajzos rokonom adta, mikor beszéltem vele az ékszeres terveimről. A Vera a keresztnevemből adódik, míg a Násfa egy régi magyar ékszertípust jelent. Így benne összefonódik a jelenem, de a múltunk, hagyományaink is.

♥  Mióta foglalkozol kézművességgel? Hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

A kézművesség mindig is érdekelt, sokféle technikát kipróbáltam és szeretek, közülük a drótékszer készítéssel 8-9 éve ismerkedtem meg. Több ismerősömtől is kaptam kezük által készített ékszert, nagyon szerettem viselni őket, innen csak egy lépés volt, hogy megvegyem az első dróttekercset és fogóimat…


Amiket egy idő után jól bedobozoltam, mert 2 év alatt 3 gyermekem született, nagyon sűrű lett az életem, más teendőim lettek. Akkor vettem elő újra őket és kezdtem el megint komolyan foglalkozni az ékszerkészítéssel, amikor az ikreim is 1-1,5 évesek lettek. Ennek lassan 4 éve. Jó volt a manóim alvásidejében ezzel kikapcsolódnom, feltöltődnöm. Közben sok "hasonszőrű" társammal ismerkedtem meg, drótékszeresekkel, de más kézművesekkel, iparművészekkel egyaránt. Itt ragadtam.


♥ Milyen munkákat készítesz?

Legszívesebben vörösrézzel dolgozom, remekül meg lehet munkálni, nagyon jó hatással van a szervezetünkre, és a színe is gyönyörű. Hozzá Swarovskit, üveggyöngyöket, kagylókat, fát és ásványokat is szeretek használni, ez utóbbinál érzem azt, hogy egyre inkább a hazai (ez alatt a történelmi Magyarországot értem) ásványok vonzanak. Az utóbbi időben például nagy kedvencem lett a Magyar achát. 


Többnyire ékszereket készítek, de hajlítottam könyvjelzőt vagy mécsest is.


Milyen technikával dolgozol?

A klasszikus drótékszeres technikával készítem az ékszereimet. Semmi ragasztó vagy egyéb fondorlatot nem használok a rögzítéshez; csak a drót, a fogók, kövek, gyöngyök… meg a két kezem. Bár sosem tagadtam, az ötvös technikák is érdekelnek, eljön annak is majd az ideje.


♥ Mesélnél arról, hogyan születik meg egy alkotás? (Ötlettől a megvalósulásig)

Nehéz erre röviden válaszolnom. Sokszor egy-egy kis részlet fog meg, indítja el a fantáziámat. Legyen az akár egy épületen, ruhán, bútoron, vagy akár egy másik ékszeren. 


Máskor hagyom, hogy vigyen a kezem, nem tervezek, nem gondolkodom, az adott kő adja a végleges formát, vagy csak az, ahogy a drótnak van kedve tekeredni. Harmadik esetben meg egy megrendelő álmát igyekszem megvalósítani a legjobb tudásom szerint, így született ez az "Irish gipsy horse" medál is. 


♥ Jelenleg min dolgozol?

Mostanában épp azt dolgoztam ki, miképp lehetne a mutatós, nagy köves, statement gyűrűimet állíthatóssá tenni, ami különösen jó azoknak, akik szeretnék más-más ujjukon viselni az éket, testsúlyuk ingadozik, ízületük megnagyobbodott, vagy csak ajándékba szeretnék adni a gyűrűt, de nem tudják a pontos méretet, elárulni az ajándékot meg szintén nem szeretnék. 


♥ Van kedvenc munkád?

A kedvenc kérdések nekem mindig nehezen mentek! :-D Munkáim legtöbbje mire kész lesz, átmosódik rajtam, így beléjük a szívemből is egy kis darabot belefoglalok, mindegyiket szeretem, megszeretem. Hogy a kérdésedre is válaszoljak, kicsit átírnám a kérdésedet: sok ékszerem van, amire büszke vagyok, amiről jó érzés elmondanom, hogy igen, azt én terveztem, én készítettem!


♥ Mit jelent számodra a Made With Love?

Óóó, pont erről írtam az előző pontban! Elképzelhetetlennek tartom, hogy szív és lélek nélkül készítsek el egy ékszert. Ha már lélektelen rutinná, ékszergyártássá válik a folyamat, jobb abba is hagyni!


♥ Vásároltál már a madewithlove.hu-n?

Még nem vásároltam Tőletek, de mivel a gyűrűket nagyon szeretem, így a gyűrűtálcákkal már régóta szemezek!

Fekete színű gyűrűtálca vagy bedugós fülbevaló tálca bársony bevonattal

Hol lehet Téged megtalálni? (elérhetőségek)

Leginkább a Facebook oldalamon (https://www.facebook.com/VeraNasfa.jewelry?fref=ts) forgolódom, de a Meskán (http://www.meska.hu/Shop/index/2741), illetve a blogomon (http://www.veranasfa.blogspot.hu ) is megtaláltok, bár ez utóbbit szegényt az utóbbi időben eléggé elhanyagoltam. Illetve Budapesten az 5 Érzék és a Karmazsin, Egerben a Pillango Art boltokban kaphatók az ékszereim.

♥ Kedves Vera! Köszönjük az interjút, további munkáidhoz sok sikert kívánunk.


 


Kedves Olvasónk! 2013. június 18-án, kedden éjfélig játszhatsz  a Vera Násfa és a madewithlove.hu közös játékán, amelyen az egyik nyeremény egy állítható, indás gyűrű, amelyet a nyertes által választott színben és gyöngyből készít el Vera. 
 


Fekete színű gyűrűtálca vagy bedugós fülbevaló tálca bársony bevonattal
 Ha kíváncsi vagy a korábbi beszélgetésekre, akkor itt találod őket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...