2012. november 5., hétfő

Soie Essentielle - Bemutatkoznak Az ÉkSzertartás Kedvencei 62.

Soie Essentielle... Ugye, milyen szép hangzása van? Pont olyan különleges a név, mint amilyenek az ékszerek, amelyeket Farkas Eszter készít. Ha figyelmesen elolvasod az interjút, bizonyára Te is látni, érezni fogod, hogy Eszter minden mondatából sugárzik, milyen szeretettel és szenvedéllyel készíti ékszereit...:)

♥ Kedves Eszter, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol? Mit takar a Soie Essentielle

Mindenek előtt köszöntöm a kedves Olvasókat! A Soie Essentielle saját kis ékszerkészítő műhelyem, a munkám, a szerelmem. A „soie” francia szó, jelentése selyem. Ez az anyag ékszereim legfontosabb alkotóeleme. Selyem szalagok és zsinórok felhasználásával készítem a gyöngyeimet, amelyekből összeáll végül a jellegzetes Soie nyaklánc.

♥ Mióta foglalkozol kézművességgel? Hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz? 

Körülbelül 5 éve kezdtem el mások örömére is ékszereket készíteni. Hosszú ideig egy alkotópáros egyik tagjaként dolgoztam, saját márkámat idén augusztusban hívtam életre és nevelgetem nagy lelkesen. Imádom a kiegészítőket, megszállottan gyűjtöttem mindent, mint egy kis szarka. Aztán egy idő után mindent szétszedegettem, máshogy raktam össze, kiegészítettem, újragondoltam. Szalagokat, zsinórokat eleinte azért használtam, hogy színesítsem kicsit ezeket a darabokat. Ha éppen nem akadt kedvemre való színben gyöngy, akkor bevontam. Mostanra ez vált az ékszereim ismertetőjegyévé, a különböző textúrájú szalagokkal, zsinórokkal bevont gyöngyök, a merész színpárok, amelyek mindig lenyűgöznek. Szeretek a harmóniával kacérkodni, szokatlan színeket egymás mellé állítani.


♥ Milyen munkákat készítesz? 

A Soie ékszerek jellegzetesen rövid fazonú nyakláncok. Az anyagok változatosságának köszönhetően pedig nagyon széles a paletta: készülnek rendkívül bolondos és igazán elegáns darabok is. Az érdeklődők sokszor azt gondolják, hogy egy Soie ékszer inkább alkalmi viselet, talán mivel olyan hagyományos "gyöngysor" hatása van, de szerencsére mindig kapom a lelkes visszajelzéseket, hogy hétköznapokra is kiválóan alkalmas. A nyakláncokhoz aztán készülnek fülbevalók, karkötők is, ezeket általában külön rendelésre készítem. Férfi ékszerekkel sajnos hiába birkózom, csak a női ízlést ismerem.:)


♥ Próbálkozol új technikákkal is, vagy maradsz a jól bevált módszereknél?

Természetesen időről időre engem is elbűvölnek újfajta alapanyagok, amelyekre itt-ott rábukkan az ember. Ezeket igyekszem beépíteni a már megszokott kis világomba. Ilyenek például a szegecsek, mely technikának mostanában szívesen hódolok. Bár, számomra minden érdekes, ami egy méteráru, rövidáru kereskedésben fellelhető. Amit vághatok, ragaszthatok, varrhatok, hajtogathatok…


♥ Mesélnél arról, hogyan születik meg egy alkotás? (Ötlettől a megvalósulásig) 

Az alkotás az ötlet megszületésétől egészen a kész darab bemutatásáig egy nagyon személyes dolog. Hangulatok, benyomások, érzések kapnak színt és formát. Gyakran azzal fekszem, hogy másnap konkrétan ezzel és ezzel a színnel szeretnék dolgozni. Ha már a fejemben vannak ezek a színek, akkor már jönnek egymás után az anyagok, a köztesek, a pántok és szalagok és ez szinte már nem is munka, hanem egy izgalmas megismerkedés, barátkozás a különböző variációkkal.

 

Amikor az ékszer elkészül, még nem ér véget az alkotás folyamata, mert a fotózás és az elkészült kép utómunkálatai, az ékszer "bemutatása" ugyanúgy a folyamat része, ugyanolyan gondossággal és igényességgel kell ezeket elvégezni, mint magát a készítést. Amikor az ékszer kikerül a weboldalra, annak olyannak kell lennie, mintha a kezébe adnám egy kedves érdeklődőnek, hogy próbálja fel. Hiszen a leendő gazdája ugyanúgy hangulatához, érzelemvilágához fogja majd kiválasztani. Ennek a szép folyamatnak minden fázisát szeretném maximális igyekezettel végezni, mert ez számomra így teljes.


♥ Jelenleg min dolgozol? 

Teljesítem a megrendeléseimet, és közben készülök a közelgő karácsonyi ünnepekre. Minden évben születik valami kis érdekesség, valami új az ünnep alkalmából, de ez természetesen most még titok. Idén egy szolidabb ékszer lesz az "angyalékszer", várhatóan november vége fele lesz látható.


Van kedvenc munkád? 

Mindig épp az aktuális munkám a kedvencem, most éppen a szegecselt bőr nyakpánt, amely számomra a nagyon öntudatos, kemény és határozott nő ékszere, aki rabul ejt és nem enged… Ezek hangulatok, jó velük játszani…



♥ Mit jelent számodra a Made With Love? 

A napokban hallottam és bennem maradt: ha egy alkotás szeretettel és szenvedéllyel készül, akkor a születése pillanatában lelke lesz, és ő fog megszólítani, kiválasztani.


Vásároltál már a madewithlove.hu-n? 

Jajj, még nem vásároltam! Minden hírlevelet elolvasok, mert már réges-rég feliratkoztam vásárlási szándékkal, de még nem volt időm böngészni a kincsek között.

♥ Hol lehet Téged megtalálni? 

A legfrissebb ékszereket és híreket facebook oldalamon láthatjátok, olvashatjátok, ahol webshop is működik, és ahol szeretek különböző akciókkal, nyereményjátékokkal kedveskedni: http://www.facebook.com/SoieEssentielle. Hamarosan induló weboldalamon pedig bővebben olvashattok majd magáról az alkotásról, inspirációkról és általában az engem érdeklő dolgokról: www.soie.hu. Az ékszereket pedig meg lehet nézegetni, próbálgatni budapesti, bécsi és soproni üzletekben.


♥ Kedves Eszter! Köszönjük szépen az interjút, további munkádhoz sok sikert kívánunk.


Kedves Olvasónk! 2012. november 11-én, vasárnap éjfélig játszhatsz Farkas Eszter - Soie Essentielle és a madewithlove.hu közös játékán, amelyen az egyik nyeremény az alábbi képen látható nyaklánc a Soie Essentielle felajánlásából. 


A másik nyeremény pedig egy szép Seherezádé sál a madewithlove.hu felajánlásából. Részletek a facebookon!

Seherezádé sál


Ha kíváncsi vagy a korábbi beszélgetésekre, akkor itt találod őket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...