2012. augusztus 6., hétfő

Azzaph - Bemutatkoznak Az ÉkSzertartás Kedvencei 51.

A múlt heti interjúalanyunk közkívánatra Szinayné Rigó Éva, az Álomműhely háziasszonya volt. Most visszatérünk jól bevált módszerünkhöz, vagyis a továbbiakban a kézművesek adják át egymásnak a stafétát. Mai beszélgetőtársunkat, Varga Zsófiát, alias azzaph-t Rodek Viki (toritextil) ajánlotta.

Kedves Zsófi, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol? Mit takar az azzaph megnevezés?

Sziasztok, Varga Zsófi vagyok. Az azzaph név alatt tűnemezelt textilékszereket készítek, de van már közös tűnemezelt övtáska kollekciónk toritextillel.
Az azzaph nevem egy könyvbéli álnevem rövidítéséből ered. Amikor belevágtam az "egész alkossunk komolyabban" témába, a legjobb barátosném egyik szülinapjára kapott egy kézzel írt regényt egy barátunktól. E regényben Azzaphia néven szerepeltem én is, így jó ötletnek tűnt ezt a nevet használni.


Mióta foglalkozol kézművességgel? Hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

Gyerekkoromban Nagymamám és Anyukám is sokat varrt, kötött és horgolt, vagy alkotott mindenfélét, így innen ered az alkotás szeretete. Az évek során ők tanítottak hímezni és varrni. Többszöri próbálkozás után megtanultam kötni és horgolni is, de készítettem csomózott ékszereket, festettem képkereteket és ragasztgattam papírokat sokfelé.
3-4 éve rátaláltam a nemezelésre, majd a tűnemezelésre és azóta főként e két dolgot űzöm.


Milyen munkákat készítesz és milyen technikával dolgozol?

Tűnemezeléssel készítek általában filcre ékszereket: kitűzőket, nyakláncokat, fülbevalókat. Mindig olyasmiket, amiket éppen én is hordok, vagy szívesen hordanék. Régebben karkötőket és fülbevalókat, mostanában egyre inkább nyakláncokat készítek. A hosszú láncok a legújabb szerelmeim.:)


Kb. 1 éve toritextillel készítünk közösen tűnemezelt övtáskákat. Ezeknél igazán szabadjára engedhetem magam, és még hely is van a minták zsúfolására.:)


Maga a tűnemezelés során egy speciális nemezelő tű segítségével viszem fel a különböző színű és minőségű gyapjút a filcekre. Időigényes, kissé zajos és stresszlevezető munka a folyamatos szurkálás és böködés, de én szeretem. Én valamilyen terápiaféleként használom: ékszerkészítés (vagy ahogy én hívom: alkotás) közben gondolom át az életemet, dolgozom fel azt, ami történt velem, s születnek meg az új - akár az életem teljesen más területeivel kapcsolatos - ötleteim.

Mesélnél arról, hogyan születik meg egy alkotás? (Ötlettől a megvalósulásig)

Számomra nagyon fontosan a színek, ezért általában a színek válogatásával kezdődik. Ez úgy néz ki, hogy ha leülök valami újat alkotni, akkor 3 perc alatt valami óriási rendetlenség lesz körülöttem. Minden létező dolgot - filceket, színes gyapjúkat, mindenféle fonalakat, gyöngyöket, gombokat  - a műhely sarkomból előveszek, lepakolom őket a földre, és elkezdek nézelődni, párosítgatni. Ilyenkor gondolkodom a színeken, formákon és hogy milyen típusú ékszereket is készítsek aznap. Miután beleszerettem valamelyik összeállításba, akkor kivágom a filcből a formát és tűnemezelek rá valamilyen mintát. Maguk a minták teljesen egyediek, és abban a pillanatban születnek. Ha kész a minta, akkor már csak a befejező lépések vannak hátra: egyéb díszítések fonálból vagy gyöngyökből, hátsó takaró filc rávarrása, egyéb alkatrészek felszerelése és már kész is az ékszer.:)


Jelenleg min dolgozol?

Az őszi ékszereket tervezem, és kezdtem el készíteni. Itt vannak az első fecskék: csupa tűnemezelt natúr csipkés kitűző.


A tűnemezelés mellett kísérletezem csomózott és szalagszövött fonatokkal is, de ezek még tesztelés alatt vannak.

Van kedvenc munkád?

Mindig az aktuálisan elkészültek.:) Van egy, amiből még mindig nem tudom mi lesz, de valahogy nagyon hippis és szabad lett. Ennek a készítését nagyon szeretettem.


Mit jelent számodra a Made With Love?

Számomra azt jelenti, hogy szívből csinálnom a feladatomat. Legyen az bármiféle: akár az alkotás, vagy a munkám, vagy otthoni takarítás.:) Rendszerint azért fordítok nagyon sok időt egy-egy ékszerre, hogy igazán egyedi és személyes legyen, megismételhetelen.


Vásároltál már a madewithlove.hu-n?

Még nem vásároltam, de megnézegettem az oldalt, és már vannak kedvenceim. Lehetséges, hogy hamarosan beszerzek egy-két ékszertartó állványt.:)

Ékszerállványok


Hol lehet Téged megtalálni?

Megtalálhattok természetesen a facebookon: facebook.com/azzaph, illetve van egy blogom is:  azzaph.blogspot.hu.


Kedves Zsófi, köszönjük szépen az interjút!:) A további munkádhoz sok sikert kívánunk!:)

Kedves Olvasónk! 2012. augusztus 13-ától (hétfőtől) augusztus 20-án (hétfőn) éjfélig  játszhatsz azzaph és a madewithlove.hu közös nyereményjátékán, amelyen az egyik nyeremény az alábbi fényképen látható romantikus kitűző, az új csipkés őszi kollekcióból, Varga Zsófi felajánlásából. 



Fekete színű gyűrűtálca vagy bedugós fülbevaló tálca bársony bevonattal és Fekete színű nyaklánc- vagy karkötőtálca bársony bevonattal


Ha kíváncsi vagy a korábbi beszélgetésekre, akkor itt találod őket.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...