2011. szeptember 23., péntek

Decsi-Kiss Dorka - Bemutatkoznak Az ÉkSzertartás Kedvencei 11.

Az ÉkSzertartás kedvencei riportsorozatunk keretében ismét megismerhettek egy rendkívül tehetséges kézművest, Decsi-Kiss Dorkát, akivel hamarosan közös játékot is indítunk.:) A játékról részletes információkat a Facebookon találtok.

Kedves Dorka, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol?

Hobbiként gyöngyékszereket készítek. Eleinte barátaimnak készítettem esküvői ékszereket, aztán magamnak hétköznapi dolgokat. De ha a munkahelyemre ékszerben mentem be, valamelyik kolléganőm biztos elszedte tőlem, s ékszer nélkül tértem haza. Ez adta az ötletet, hogy szélesebb nyilvánosság előtt is megmutassam magam.

Amikor nem gyöngyözök, akkor a ma három hónapos kislányommal, Sárival foglalatoskodom.:)

♥ Mióta foglalkozol kézművességgel? Hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

A nevemben szerepel a szülőfalum, Decs neve. Decs a Sárköz fővárosa, ahol nagy hagyománya van a gyöngyfűzésnek. Kilencéves koromban kezdtem el gyöngyfűzést tanulni Oláh Éva néninél (Berekai Éva néni lányánál). Egy-egy ilyen "óra" után otthon mindig megmutattam anyukámnak is, amit tanultunk, ő pedig mindent megtanult tőlem, aztán továbbfejlesztette magát, kutatott, gyűjtött, szakdolgozatot írt a gyöngyökből. Most Király Zsiga-díjas gyöngyfűző népi iparművész...

Én persze kamaszkoromban abbahagytam, mert minden más érdekesebbnek tűnt, de néhány évvel ezelőtt, egy barátnőm megkért, hogy készítsek neki az esküvőjére menyasszonyi és menyecske-nyakláncot. Akkor újra beleszerettem a gyöngyökbe.:)

♥ Milyen munkákat készítesz?

Eleinte az anyukámtól tanult népi mintákat próbáltam meg modern színekkel elkészíteni, de aztán rájöttem, hogy sokkal jobban érdekelnek a peyote- és herringbone-technikával japán gyöngyökből készülő ékszerek, így most már inkább ezeket készítem. Persze ha kéri valaki, örömmel elkészítek mást is. Nemrégiben elkezdtem Swarovski kristályokat is használni.

♥ Milyen technikával dolgozol?

A gyöngyfűzésen belül majdnem mindent kipróbáltam, de a kedvencem a peyote és a herringbone. Tűvel és cérnával készítem az ékszereket, a damilos dolgok nem érdekelnek.

♥ Bemutatnád valamelyik technikádat?

Hát, tulajdonképpen a gyöngyfűzés olyan, mint a varrás, csak nem anyagot anyaghoz, hanem gyöngyöt gyöngyhöz varr az ember lánya.:)



♥ Mesélnél arról, hogyan születik meg egy alkotás? (Ötlettől a megvalósulásig)

Vannak, akik arra esküsznek, hogy mintáról elkészítenek valamit. Nekem ez nem megy. Persze az is lehet, hogy azért, mert olyan sok gyöngy, meg kellék van az asztalomon, hogy a minta papírja már nem férne el...:) De egyszerűen sosem szerettem, ha megmondják, mit hogyan kell megcsinálni.:)

Az első herringbone karkötőmet pl. egy gyöngyfűző lánytól vettem, mert meg akartam tanulni. Addig néztem, amíg rá nem jöttem, hogyan kell megcsinálni. Akkor persze anyukám átküldte annak a hullámos változatát emailen, hogy na, akkor ezt is meg tudod. És meg tudtam... :)

♥ Jelenleg min dolgozol?

Egy smaragzöld szetten. Már van egy 3/4 karkötő, 1/2 pár fülbevaló, egy gyűrű és egy medál.



De időközben elkészült egy másik szett, amit rövid határidővel kért egy ismerős, és egy felajánlás a madewithlove.hu-val közös játékunkra.:)



Szóval azért nem unatkozom, mert időközben párom, Adonyi Gábor készíti a weboldalamat, mely remélem, már a jövő héttől elérhető lesz a www.gyongyplaza.hu oldalon, itt a Beluga Beads márkanéven fognak megjelenni a munkáim, ez a logó szerepel a képeimen.



♥ Van kedvenc munkád?

Az egyik kedvencem egy 13/0-s (mákszemnyi méretű) bronz charlotte (egyik oldalán csiszolt) gyöngyből készült lépcsős nyakpánt volt, bronz T-kapoccsal. Kb. egy hétig dolgoztam rajta minden nap, és gyönyörű szép lett.

♥ Mit jelent számodra a Made With Love?

Kincsesbánya és kísértés :D

♥ Vásároltál már a madewithlove.hu-n? Ha igen, akkor mit, bevált-e és tervezel-e még valamit?

Igen, aranyszínű organza tasakokat vettem. Tervezek még fülbevalótálcát, tasakokat és dobozkákat is.



♥ Hol lehet Téged megtalálni?

A www.facebook.com/gyongyekszerek oldal már egy ideje működik, illetve hamarosan elkészül saját weboldalam, a www.gyongyplaza.hu, vagy emailen: decsi.kiss.dorka@gmail.com.

♥ Kedves Dorka, köszönjük szépen az interjút, a további munkádhoz és induló weboldaladhoz sok sikert kívánunk!:)

Kedves Olvasóink! Jövő héten újabb tehetséges kézművessel ismerkedhettek meg. Ne feledjétek figyelemmel kísérni a riportsorozatot, mert decemberben meglepetéssel készülünk ehhez kapcsolódóan.:) A további beszélgetéseket itt találjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...