2011. augusztus 26., péntek

Dyna Design - Bemutatkoznak Az ÉkSzertartás Kedvencei 7.

Ismét eltelt egy hét, és itt az ideje, hogy egy újabb kreatív kézművessel ismerkedjetek meg az ÉkSzertartás kedvencei riportsorozatunk keretében.

Tóth Dyna, a Dyna Design alapítója

♥ Kedves Dyna, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol? Mit takar a Dyna Design?


♥ Tóth Edina vagyok, 28 éves és pontosan 10 éve definiálhatom magam a gyöngyök szerelmesének. Speciális vonzalom ez, mert semmi extrán bonyolult ékszer nem kerül ki a kezeim közül. Csupán pár lépésből összerakható fülbevalók, vagy memóriadrótos karkötők. Ez utóbbiak készítése persze hosszabb időt igényel, olykor eltart egy-másfél óráig is, de szintén nem illethető művészi jelzővel.
A Dyna Design név a gimi elsőben kapott becenevemből és a bohókás ékszereket készítő ékszerész barátnőm, Dia (DieN Design) ötlete alapján alakult ki. Terveztük és tervezzük, hogy egyszer közösen állunk neki vásározni és akkor mi leszünk a D. D-k.:)

Mióta foglalkozol kézművességgel? Hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

♥ Igazából tényleg csak 18 éves korom óta, előtte maximum hímzőfonalból készített karkötőkkel bíbelődtem. 2001 nyarán szakítottunk életem első szerelmével és szerencsére az iskolai DÖK táborba hozott az egyik lány magával gyöngyöket. Elkezdtem én is fűzögetni és megtetszett. Persze akkor csak sima damilra és 1-2-3 sorosat, a speckó mintás dolgok sosem vonzottak. Ez tetszett már akkor is, kis változtatással maradtam ennél az egyszerű verziónál. A netes boltom 2009 áprilisában nyitottam, addigra az összes szívemnek fontos nőneműt elárasztottam mindenféle fülbe, karra vagy nyakra illeszthető bizsuval. Mondogatták is a lányok, hogy árulni kellene, vásározni.



♥ Milyen munkákat készítesz?

♥ A képekből és az eddigiekből látható, hogy főként kétféle dolgot készítek. Mindenféle nagyobb szemű és különféle fajtájú gyöngyből (mely lehet kő, ásvány, akril, üveg, vagy egyszerű fém köztes -ez utóbbit sokan illetik a tibeti ezüst névvel, pedig ez botorság, semmivel sincs nagyobb ezüst tartalma ezeknek az ezüstözött réz szerelékeknek, csak hangzatosabb így nevezni őket, ezzel picit megtévesztve a hozzá nem értő vásárlókat...-), és ezüstözött réz alkatrészekből állítok össze fülbevalókat (láncokat, karkötőket, ezeket inkább csak megrendelésre, ha szettet szeretne valaki).
A fentebb már említett Dia barátnőmnek köszönhetően ezüst szerelékekhez is könnyen hozzájutok, így ha kell, olykor olyat is csinálok.

A másik fő vonal pedig az abszolút egyszerű, tizensok soros memóriadrótos karkötők. Egyszínű, tarkabarka, főként kása gyöngyből, olykor szalmából, időnként pedig fából. Ez utóbbira nehezen szánom rá magam, mert megtippelni sem tudom, hányféle méretű, színű és formájú fa gyöngyöcske van a gyűjteményemben, ezek sok külön zacskóban helyezkednek el és tavaly, mikor megrendelésre készítettem 6-7-8 darabot még jobban összekutyulódtak, azóta nem mertem elővenni őket. De tervezem, mert több barátnőmnek is ígértem, illetve a facebookos oldalon is jelezték már jó páran igényüket egy-egy darabra.


♥ Milyen technikával dolgozol? Bemutatnád ezt?

♥ Gyöngyfűzés, ékszerkészítés. Egy-egy jófajta lapos-, csípő- és kúpfogó segítségével hajlítgatok picit drótokat, szerelőpálcákat, hozzá párosítok színeket, formákat, anyagokat.

Időnként eltöprengek, hogy mi lenne, ha bonyolultabb összetételű-anyagú-fűzésű ékszereket kedvelnék és szeretnék én magam is viselni, vajon azt is el tudnám-e készíteni. Ez egyelőre csak költői kérdés, mert vagy a saját bizsujaim vannak rajtam, vagy egyszerű ezüst bedugós fülik, lánc, esetleg valami szebb ezüst lógó. Több barátom mondta már, hogy menjek el valami ékszerkészítő kurzusra, de nekem ez így tökéletes.

Általában 1-2-3 féle anyagot "ötvözök" a többivel. Hol ezüstözött szerelőpálcával illesztem össze (fülbevaló esetén), hol szintén ezüstözött réz alapú, ún. memóriadróttal. A karkötő készítéskor nekem fontos szempont, hogy mivel én magam is a minimum 12-13 soros modellt kedvelem, ezért én is olyanokat árulok. Az ennél keskenyebb olyan kis jelentéktelennek tűnik (kivéve ha valami nagyobb szemű gyöngyből készítem, mert abból született már 5 soros is), én nem hordanám.

Sokszor elhatározom, hogy most valami olyat gyártok, ami nekem annyira nem tetszik. Hogy a másfajta színekkel-formákkal szimpatizálók is hátha felfedezik a dolgaimat, de ez sosem jön össze. Maximum a végén, mikor már összeraktam nem vagyok vele 100%-osan elégedett. Ilyenkor félre is teszem, nem egy évekig elkallódott darabot leltem meg az utóbbi időben, ami általában szintén gyorsan gazdára talált.

♥ Mesélnél arról, hogyan születik meg egy alkotás? (Ötlettől a megvalósulásig)

♥ Egy kisebbfajta gyöngyös boltot egészen biztosan nyithatnék már. A gyűjtögető kategóriába tartozom, rengeteg színű, formájú alapanyagom van. Tehát sokszor otthon keresgélek közöttük és hopp, hirtelen meglátok egy olyan darabot, amit már el is feledtem, aztán másodpercek alatt fülbevalóvá érik. Van olyan is, mikor már a boltban beleszeretek valamibe, és azt hipp-hopp el kell készítenem. A gyöngyök 90%-át amúgy így veszem, de képtelenség lenne egyszerre 30-40 ékszernyit elkészíteni, 2-3 pár megszületése után a "maradékok" átvándorolnak a tárolóba. Ritkábban, de előfordul az is 1-2 havonta, hogy kifejezetten valami színhez, anyaghoz kell készítenem kiegészítőt. Ilyenkor persze először szintén a meglévő készletet vizslatom végig, kiválasztom a potenciális jelölteket és ekkor már kombinálok is, felfűzöm egy alapra félig, nézegetem, forgatgatom, mással társítom, aztán csak rájövök, hogyan lehetne teljes az ékszer.


♥ Jelenleg min dolgozol?

♥ Egy, már ezer éve megvásárolt karkötőt kell felfűznöm. Illetve, az eddigi egyetlen játékom nyerteseinek karkötőiből is hiányzik még egy példány. Köhöm, én kérek elnézést...:)

Mostanában gyakran járok így, nagyrészt a több hónapja tartó, teljes lakásfelújítás miatt, mert minden időről időre máshova kerül, de véletlenül sem a végleges helyére, másrészt meg én is sokszor motiválatlan vagyok. Tavaszra tervezek egy nagy durranást, speciális dologból fülbevalót, a prototípus már 3 éve megvan, hordom is. Rengeteg alapanyagot szereztem be hozzá külföldről (mármint nem is én, a barátomé az ötlet tulajdonképpen, ő készített anno a szülinapomra egy ilyet nekem), már csak fúrni kellene és lehetnének ebből a nem megszokott dologból készült, minden színben pompázó fülik. Télre nem szeretnék velük előrukkolni, mert akkor mindenki kevesebb ékszert hord. Jövő tavasszal viszont, ha piros hó esik is... ;)

♥ Van kedvenc munkád?

♥ Karkötők inkább. Mert én is azokat hordom leggyakrabban. A Balaton fantázianevű és a fa. Meg az egyszínű fekete farfallés, és a sima piros, szóval sorolhatnám. (Szinte minden elkészített darabból rendelkezem sajáttal, egyszerűen nem bírom ki, hogy ne készítsek magamnak is egyet...)

♥ Mit jelent számodra a Made With Love?

♥ Még sosem adtam ki olyan portékát a kezeim közül, amit ne szeretettel fűzögettem/hajlítgattam/alakítgattam volna. Hiszen nekem ez hobbi, kikapcsolódás. Nem a hétköznapok hülyeségein agyalok, közben mindig jól érzem magam, örülök. Aztán pedig gyönyörködöm a kész műben, s majd elrepülök, mikor valaki szintén értékesnek találja és bezsebeli. Ez mindig újabb készítésére ösztönöz. Nagyon kellemes mókuskerék ez, bevallhatom.

♥ Vásároltál már a madewithlove.hu-n?

♥ Nem vásároltam még, de ha nem agyaltam már 2-3 órát azon, hogy melyik fülbevalótartó lenne számomra az ideális választás, akkor egy percet sem! Ha egyszer valahára elkészül a nappali is, és kialakíthatom a kis ékszeres sarkom, mindenképp beszerzek valami jófélét (nagyot! ;))

♥ Hol lehet Téged megtalálni?

♥ A blogomon (http://dynavagyok.blogspot.com) és a Facebook-on (http://facebook.com/dynadesign) is, ami talán szeptember közepétől szintén gyakrabban frissül! ;)

Kedves Dyna, köszönjük szépen az interjút, a további munkádhoz sok sikert kívánunk!:)

Kedves Olvasóink! Jövő héten újabb tehetséges kézművessel ismerkedhettek meg. Ne feledjétek figyelemmel kísérni a riportsorozatot, mert decemberben meglepetéssel készülünk ehhez kapcsolódóan.:) A további beszélgetéseket itt találjátok.

2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...