2011. július 11., hétfő

Kedykreatív - Bemutatkoznak az ÉkSzertartás Kedvencei 1.


Amikor az ÉkSzertartás Facebook oldala elkészült, olyan "rajongókat" kerestünk, akik szakmabeliek, vagyis ékszerkészítéssel, vagy egyéb kreatív tevékenységgel foglalkoznak.

Felhívást indítottunk: az első 20 kézműves, aki írt nekünk, automatikusan bekerült kedvenceink közé. Akkor Ti még nem tudtátok, amit mi már igen: az első ÉkSzertartás-fecskékkel riportot készítünk, hogy jobban megismerje őket a világ, és persze mi is.

Az ÉkSzertatás blogban a mai nappal kezdődően - terveink szerint - minden héten újabb és újabb kedvenc kézművesünk mutatkozik be.

Érdemes lesz figyelmesen olvasnotok, egyrészt azért, mert nagyon tehetséges alkotókkal ismerkedhettek meg, másrészt azért, mert karácsonyra egy kis meglepetéssel készülünk a riportsorozathoz kapcsolódóan.

De ez még persze Titok, így a részleteket ráértek megtudni. Addig is, tartsatok velünk, és ismerkedjetek meg Kedvenc Kézműveseinkkel!

Benked Anett, a Kedykreatív alapítója


Kedves Anett, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol? Mit takar a Kedykreatív?

♥ A Kedykreatív több mindent foglal magába, ezért választottam egy ilyen úgymond "semleges" nevet. Zsugorkával kezdtem az alkotást, majd készítettem laminált fülbevalókat, áttértem a süthető gyurmára, most pedig a gyöngyöket használom legszívesebben.

Termékeim között vannak ékszerek, hűtőmágnesek, fotótartók, kulcstartók, mobildíszek... elég sokrétű a dolog. Nem specializálódtam ékszerekre, de szerintem jó is ez így: minél többféle technikát ismerek meg, annál több lehetőségem van alkotni.

Mióta készítesz kreatív dolgokat, és hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

♥ Elég kreatív embernek tartom magam, akinek mindig kell valamit készítenie. Középiskolás koromban imádtam a rajz órákat - bár azóta sem tudok tisztességesen rajzolni, de voltak szép képeim :) Több évig hangszeren is játszottam, majd felvettek az egyetemre, és emiatt minden ilyesmi abbamaradt.

Már régebben is olvastuk egymás blogját Dórival, aki akkor már árult. Körülnéztem, legjobban a zsugorka fogott meg, majd saját ötlet alapján elkezdtem laminált ékszereket is készíteni, de épp csak néhány darabot. Ezek voltak az elsők, de ekkor még csak a saját szórakozásomra. A Kedykreatív a mostani formájában, hivatalosan, 2011 tavaszától működik.

Említetted, hogy a legjobban a zsugorka fogott meg, bemutatnád, hogy ez hogyan működik?

♥ A zsugorkázás nem túl nehéz, persze ha valaki nagyon egyedi szeretne lenni, akkor saját rajzzal készíti. Előrecsiszolt fóliát szoktam venni, így a csiszolásra már nincs gondom. Megrajzolok, vagy kiválasztok egy adott mintát.

Mivel a zsugorka negyedére megy össze sülés közben, így négyszer akkora rajzot kell készíteni, majd felrajzolni a fóliára. Sütés közben elég furán néz ki, mindenfelé csavarodik, de a végén kiegyenesedik, és így nyeri el végleges formáját. A sütőből kivéve aztán jön a lakkozás, majd a felszerelés, esetleg ragasztás.


Mesélnél magáról az alkotás folyamatáról, arról, hogy milyen állomásokon megy át egy “Kedykreatív mű” az ötlettől a megvalósulásig?

♥ Szívesen. Legyen például a rózsás fotó tartó, amely nem túl bonyolult, de odafigyelést igényel. Az ötlete onnan jött, hogy régebben szerettem volna egy ilyen asztali fotó tartót, de nem találtam olcsót, majd el is felejtődött a dolog. Most, hogy használom a süthető gyurmát, eszembe jutott, hogy hátha ebből is megvalósítható.

Először is ki kell választani a fő színt (ami az alapját és a rózsa színét adja majd), ezután a rózsa széléhez fehéret, vagy egy hozzá passzoló árnyalatot. Jelen esetben a zöld a fő szín. Ebből kockát formálunk, majd átszúrjuk egy 6 cm-es szerelőpálcával. Elkészítjük a rózsát, majd rászúrjuk a szerelőpálca tetejére, úgy, hogy ne érje el a pálca a rózsa tetejét. Így tesszük be sütni.


Miután megsült, megkeményedett, kihűlt, ráragasztom a mini fából készült csipeszt. Néhány óra múlva ellenőrzöm, hogy rendesen megragadt-e, ezután le kell lakkozni. 2 rétegben szoktam, így nagyon szép felülete lesz. Ha megszáradt a lakk, máris használható.


Jelenleg min dolgozol éppen?

♥ Mostanában picit hanyagolom a gyurmát, visszatértem a zsugorkához. Ebből készítek mesefigurás ékszereket. Emellett gyöngykarkötőkkel is bíbelődöm.

Van kedvenc munkád?

♥ Több kedvencem is van, az egyik például a saját terv alapján - gyurmából - készült tengervirág medál, amiből a türkiz alapú mellett készült egy újabb darab is, más színkompozícióban.




A csillagokkal is nagyon elégedett vagyok, ezek főleg kitűzőnek készültek, de lett egy medál is belőle. Leginkább azért vagyok büszke rájuk, mert a szemüket is gyurmából, saját kezűleg készítettem, és szerintem nagyon aranyosak lettek ezzel a megoldással.


Nagy kedvencem lett a gyurmavíziló is, amit még nem tettem eladósorba, mert annyira tetszik, hogy azon gondolkodom, megtartom :)





De imádom a kedvenc együttesem, a Paddy and the Rats számára készült kitűzőt (amit végül az énekes kapott meg :)), és egy már elajándékozott téli fák asztaldíszt is.



Mit jelent számodra az, hogy “Made With Love”?

♥ A Made With Love szó szerinti jelentése: Szeretettel Készült. Számomra ez a legfontosabb. Ha nincs kedvem, vagy nem jön az ihlet, kényszerből nem szoktam nekiállni semmiféle alkotómunkának, mert biztos nem lesz benne a szívem-lelkem. Így alkotni pedig semmi értelme.

Épp ezért viszonylag ritkán, van, hogy egy hónapban egyszer készítek csak újdonságokat, de olyan is előfordult, hogy több hónapig nem készítettem semmit. Szerencsére a mostani időszak elég termékeny, sok új ötlet jut eszembe, amiket nagyrészt sikerül is megvalósítani.

Mit vásároltál a madewithlove.hu-n, bevált-e és tervezel-e még valamit?

♥ A madewithlove.hu-n 2 db gyűrűtálcát vásároltam eddig, nagyon tetszenek! Leginkább azt szeretem bennük, hogy asztalra állíthatóak, akár egy képkeret. Tervezem még fülbevalós ékszerállványok vásárlását is.:)




Akinek megtetszenek az alkotásaid, hol talál meg Téged?

Munkáimat megtaláljátok kéthetente a Pécsi Portéka Vásáron. Van egy saját blogom http://kedykreativ.blogspot.com címen, a Facebook-on pedig Kedykreatív néven megtaláljátok a rajongói oldalamat is. E-mailben pedig a krudi@freemail.hu címen tudtok elérni.

Kedves Anett, köszönjük szépen az interjút, további munkáidhoz sok sikert kívánunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...